Az alábbiakban a 2011. november 24-én közzétett levelem teljes szövege olvasható.  

 

 

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

 

Kedves Viktor!

 

Rég beszélgettünk.

Régen beszélgettünk. Volt egy álmunk egy élhetőbb kollégiumról, egy nagyobb tudást adó egyetemről, egy szabadabb országról. Sokszor és sokat vitatkoztunk,érveltünk, próbáltuk meggyőzni a másikat a saját gondolataink helyességéről, s ismertük el gyakran a másik álláspontját. Szántunk rá időt. Tudtuk és vallottuk, a demokrácia időigényes dolog. Mi, 64-en, hacsak egy kollégium keretein belül is, gyakoroltuk a demokráciát. Volt, hogy konszenzussal döntöttünk, volt, hogy szavaztunk, volt, hogy 2/3-al győzött az egyik álláspont, de konszenzusoktól, szavazati arányoktól és korábbi álláspontoktól függetlenül együtt buliztunk, együtt kergettük a labdát a kolesz focipályáján. Tiszteltük a másikat. Vitáktól és véleménykülönbségektől és szimpátiától függetlenül tudtuk, a kolesz mindannyiunk otthona, nem létezik másik „otthon” egyikünk számára sem.

Mindezeket csak azért idézem fel, mert bár több, mint 25 év telt el azóta, az őszi ülésszak első napján felidézted ezt az időszakot. Szívből örülök neki, hogy még nem felejtetted el ezeket az eszméket. Ugyanakkor azt is mondtad, hogy ne a szavaid, hanem a tetteid alapján ítéljünk meg. Mit is mondhatnék, a tetteid igencsak távol állnak ezektől az elvektől. Ennek fényében pedig hamisan csengtek szavaid, amikor a munka becsületéről, a tisztességen dolgozók lehetőségeiről szóltál, nem is beszélve a kéz kezet mos időszak lezárásáról. Nem tudom mi volt a célod a beszéddel, de sikeresen keltetted egy olyan politikus látszatát, akinek vagy fogalma nincs arról, mi zajlik ebben az országban, vagy cinikusan lenézi saját polgárait. Ezzel együtt inkább arra voksolnék, hogy az eltelt években ugyanolyan politikussá váltál, mint a többiek. Kár, mert a képességeid alapján lehettél volna az, ami Gyurcsány Ferenc csak szeretett volna lenni: államférfi. A nagy álom neki sem sikerült, s lássuk be, neked sem. Amíg azonban nála inkább a képességekkel volt baj, nálad sokkal inkább valami mással. Valahogy nem sikerült túllépned az „ostromlott erőd” gondolkodáson, megmaradt az, amit Kéri Laci a szakkoli megalapításakor bolsevik mentalitásnak nevezett. Ugyanaz a történet játszódott le most is, mint akkor: hangzatos nyilatkozatok, kardcsörtetés, majd mi megmutatjuk, mi sokkal jobban tudjuk és sokkal jobban fogjuk csinálni. Most pedig NER, NENYI, új alkotmány, unortodox gazdaságpolitika... és hajmeresztő személyi kinevezések. Kinevezed belügyminiszternek azt az embert, aki egyetértett a 2006. októberi rendőri fellépéssel, köztársasági elnökké teszel egy olyan figurát, akit valamennyien -Te is – mélyen megvetettünk a szakkoliban.

Azt mondtad, munkára épülő társadalmat szeretnél építeni, de a főváros közlekedési rendszerének feje egy olyan ember, akinél még a legfiatalabb metrókocsik is idősebbek, operatív vezetői tapasztalata pedig nagyjából zéró. Hol is tart ma a BKV? Állami vállalatok vezetői pozícióiban jelentek meg olyan figurák, akiknek köze nem volt ahhoz a szakmához, s ha esetleg még vállalhatatlanokká váltak, maradtak valami átcímkézett pozícióban. Miért kell szakmailag alkalmatlan, kétes előéletű embereket tanácsadóként alkalmazni pl. a MÁV-nál? Barátja egy bankárnak, aki a tervezett közösségi közlekedési holding vezetője lesz?  Vállalhatatlan figurák helyett szivesebben látnánk valamiféle koncepciót tőle, hiszen az – mint azt egy nyilatkozatodban kritikaként mondtad – nincs. Nem kellene elgondolkodni, ha egy évi kormányzás után azt kell mondanod, hogy „a kollegáid még nem tudtak semmilyen használható koncepciót bemutatni”. Ha munka alapú társadalmat építünk, akkor ők már mind repültek, nem? Miért kérem ezeket számon rajtad? Egyszerű oka van: akárhogy is forgatom a közöttünk létrejött szerződést – mert azt mondtad, hogy szerződés jött létre közted (a miniszterelnök) és köztem (az állampolgár) között – sehol nem találom, még az apróbetűs részekben sem, hogy én, a választópolgár valaha is hozzájárultam volna ahhoz, hogy pályázat és szakmai hozzáértés nélkül bárki is a köz pénzéből fizetve legyen. Miben különbözik ez a korábban és jelenleg is, nap, mint nap oly sokszor és joggal kifogásolt fiktív megbízási, tanácsadói szerződésektől, ál-foglalkoztatásoktól?

 

Ettől persze még elcsikorogna az államgépezet, van nem európai élet is, de van itt apró probléma. Ezt pedig utolsó esélynek hívják. Kövér Laci lényegében helyesen mutatott rá arra, hogy a jelenlegi Fidesz kormány Magyarország utolsó esélye, hogy felzárkózzon Európa boldogabbik feléhez. A Sors kegyes volt hozzád. Szokatlan mértékű hatalmat kaptál tőle, bár semmit nem tettél érte. Mert valljuk be, szó nincs itt „történelmi győzelemről”, jókor voltál jó helyen és számottevő versenytársak nélkül. A lehetőség tehát adott, s mint azt az előbb már idéztem, ez az utolsó esély. Persze nem a Fidesz, hanem az időszak. 2010-2014. Ha más pártok nyertek volna, akkor most ők lennének az utolsó esély, de ti nyertetek, s ennek felelősségét a miniszterelnöki beiktatásodkor el is mondtad. Csak azok a fránya szavaid, hogy a tetteidet nézzük...

Nem mondom, hogy az eltelt egy év úgy rossz, ahogy van. Vannak kifejezetten jó lépések, pl. az egykulcsos adó, a nyugdíjpénzek visszaterelése a költségvetésbe (most sokan biztos követ keresnek, hogy hozzám vágják). De, mint a legtöbb ilyen lépés ezek is felemásra sikeredtek. Az egykulcsos adó a költségvetés bevételének drasztikusan csökkentésén túl semmire nem jó, ha nem párosul vagyonadóval. Ez a lépés elmaradt, pedig az adózás elől eltitkolt jövedelmek megadóztatására szinte az egyetlen hatékony eszköz lenne. Jelenleg gyakorlatilag adókedvezményt adtatok annak a rétegnek, amely réteg az adóelkerülésben is vezető szerepet játszik. A magánnyugdíjak visszaterelése pedig csak akkor értelmes, ha egyrészt bevezetésre kerül az egyéni számlát a teljes rendszerben, másrészt koncepcionális nyugdíjreform követi. Ez teljes egészében elmaradt, ma más a szavak szintjén sincs szó róla.  Azt pedig már csak halkan jegyzem meg, hogy amennyiben a „rosszul gazdálkodó” magánpénztárak reálhozamot fizettek a tagoknak, akkor én (és még pár százezren) miért is nem kapok reálhozamot a „jól gazdálkodó” államtól?  Az én nyugdíjjárulékom kevesebbet, még egy elkülönített névre szóló számlát sem ér? Persze nehéz hitelesen képviselni az egész visszaterelési folyamatot, ha az egész azzal a lázári felvetéssel indul, hogy „az MSZP 1997-ben olyan rendszert fogadott el, …” Igen, az elfogadott rendszer közel 3000 milliárdos lyukat ütött a költségvetésen, de talán ha az 1998-2002 közötti kormány miniszterelnöke, gazdasági és pénzügyminisztere teszi a dolgát és odafigyel, megakadályozhatta volna mindezt.

S itt jutottunk el a jelen helyzethez: jól-rosszul felismert problémák, hevenyészve összedobott megoldások és a feladatra legtöbbször alkalmatlan személyek. Elképesztő a szakmaiság szinte teljes hiánya a kormányzás eltelt egy évéből. Pl. az önkormányzatok eladósodottságát felismerni nem nagy kunszt, nagyjából az emberek 100 %-a látja, érzi. A megoldás megtalálása lenne a feladat, de a választott megoldás (kormánybiztosok, feladatok államosítása, centralizálás, s ehhez logikusan kapcsolódó további forrásmegvonás) nem a helyes út. Ez csak azt jelzi, hogy számodra már nemcsak az önállóság, hanem annak látszata sem fontos. Ne érts félre, nem csak én látom így. Szavazóid, szimpatizánsaid, sőt gyakran aktivistáid és pártod tagjai panaszkodnak nekem, hogy mennyire nem így kellene csinálni. Egy aktivistád panaszkodott az év elején, hogy nagyívben el lettek felejtve, gyakorlatilag mindenki bevonult a közigazgatásba és állami cégekhez, megszűnt a pártélet. Nem vagyok a pártod tagja, így közvetlenül nem érint, de ez is az egyik lehetséges oka annak, hogy a mindennapi élettől teljesen elszakadtatok. Tudod, Viktor, a segélyből élők nem a Bermudákra járnak a segélyből és nem lustaságból, vagy a gigantikus pénzek miatt nem mennek dolgozni, hanem azért mert nincs munka! Attól, hogy felajánlod a magyar munkaerőt, mert az képzett, szorgalmas és olcsó, még nem lesz munkahely. A közmunkaprogram meg egyenesen nevetséges. Attól mert több tízezer rabszolgát dolgoztatnál éhbérért, még nem leszel államférfi, csak egy modern kori fáraó. Az egyik legsarkosabb véleményt az stabil szavazód így fogalmazta meg: „Én nem tudom, mit csinál ez a Viktor. Amikor először volt kormányon mindent jól csinált most meg csak hülyeségeket csinál és mindent elront”. Mit mondhatnék erre? Pártod tagjainak azt, hogy ne nekem mondják.

Ami pedig az egyéb megoldási javaslatokat, eltérő gazdaságpolitikát, más jövőképet illeti, nem igaz, hogy csak ti rendelkeztek vele. Ezzel persze nem azt állítom, hogy pl. az MSZP bármiféle előremutató elképzeléssel rendelkezne. Amúgy is visszatetsző, hogy az országot úgy ott hagyták, mint eb a Szaharát, s most ujjal mutogatnak a másikra (meg persze a sajtó kezükben levő része is mantrázza az „okosságokat”). Tény, hogy van néhány jó elképzelésük, de állampolgárként valahogy jobban tudnék örülni, ha 8 évi kormányzásuk alatt csinálták volna meg, mindazt, amit javasolnak, s nem tegnap délután fél ötkor jut eszükbe a tutifrankó. 

A matolcsyzmus halott, kb. tavaly szeptember óta. Az egykulcsos adó hatása a 300.000,- Ft alatti jövedelmekre előre látható és kiszámítható volt, pusztán azért mert az MSZP üvöltött a leghangosabban, még oda kellett volna figyelni. Az, hogy az ellenzéki pártok nem tudnak normális alternatívát felmutatni, nem csökkenti a felelősségedet a kialakult helyzetért. Tényleg csak néhány közgazdasági alapművet kellene elolvasni, hogy megértsd. Jogászként persze viszolyog az ember a közgazdaságtantól, de politikusként nem teheti (nem tehetné meg), hogy ne legyen legalább valami alapszintű ismerete. Mondjuk legyen tisztába néhány számmal.

~ 135000. Ennyi adózó jövedelme haladja meg a havi 400.000 bruttót. Ez az összes adózó alig 3 %-a. nagyjából nekik született az összes eddigi adómódosítás. Ennyi ember viszont biztosan nem indít be pótlólagos fogyasztást és ezzel gazdasági fellendülést, sőt egyes adókedvezményeket még ők sem tudtak teljes egészében igénybe venni.

~ 415000. A más beruházásokhoz nyújtott kedvezményeket figyelembe véve kb. ennyi új munkahelyet lehet teremteni 500 milliárd Ft-al, ha azt nem MOL részvények vásárlására fordítja valaki. Ezért volt alapvetően hibás a részvényvásárlás (s nem az árfolyamváltozás (tegyük hozzá forint árfolyam) változás miatt). Mennyi új munkahely jött létre ebből a pénzből, talán kettő (egy-egy igazgató tanácsi és felügyelőbizottsági hely)?

3000.000.000.000. Háromezer milliárd forint. A fentebb említett összeget részvényvásárlás helyett önrészként felhasználva uniós fejlesztéseknél kb. ekkora uniós támogatási összeget lehetne gazdaságfejlesztésre használni. A példa kedvéért, ekkora összeg elég lenne az ország teljes vasúti hálózatának korszerűsítésére.

A matolcsyzmus persze ez év szeptemberében is újra bukott, de ezúttal vele buktál te is. 5 (öt!) hét alatt kiderült, hogy a program tarthatatlan, amit megpróbáltatok elfedni „az euroválság újabb hulláma” fordulattal. Sírnivaló védekezés! Csak nem azt gondoltátok augusztusban, hogy Európa (és a világ) túl van rajta? Arra gondolni sem merek, hogy a „jobbkezed” nem képes 35 napnál előrébb látni. Ennél is elképesztőbb volt beszéded azon részlete, amely a gazdaságfejlesztési programot vette védelmébe. Döbbenetes volt hallgatni érvelésed, hogy Matolcsy György programja „egyszer már működött, működnie kell most is”. Igen, Viktor, működött, de teljesen más világgazdasági és magyar belső feltételek mellett. A világ túl volt az orosz válságon a dotkom lufi még nem durrant és itthon relatív stabil pénzügyi alapot teremtett a Bokros-csomag. 2010-ben ma egyetlen feltétel sem állt fenn! Nem kisebbítve a Bajnai-kormány erőfeszítéseit, de hol volt az a stabilitás 1998-hoz képest? Beszédedet hallgatva a lengyel tábornoki kar jutott eszembe, akik makacsul ragaszkodtak a korábban az orosz sztyeppéken bevált könnyűlovasság mellett, de 1939-ben tankok ellen kellett harcolni. Mantra szerűen ismételgetted, hogy működnie kell, működni fog. Úgy tűnik követőidnek immár csak ez maradt, hinni a csodában. Hit, illúziók nélkül -idézhetném Károlyi Mihály jelmondatát.

Attól, hogy az államférfivá lenni gyurcsányi álma neked sem jött össze, még nem kell elkeseredni. Jó politikus még lehet belőled, bár lassan talán azt kellene írnom: újra lehet belőled. Mert valahol már ezt az imázst is elvesztetted. Tagadhatatlanul fájdalmas látni, hogyan jutottál el a modernkori magyar történelem egyik legfelemelőbb és legszívszorítóbb beszédétől Nagy Imre temetésén az IMF-hez történő halk visszasompolygásig. Ezzel együtt, ezek ellenére még lehetsz jó, sőt kiváló politikusa ennek az országnak. Ehhez persze meg kell tenned néhány lépést:

El kell felejtened a 2/3-ad bűvöletét. Az a kétharmad soha nem is létezett. Olyan jogokat vindikáltatok magatoknak, melyekkel senki nem ruházott fel benneteket.

Vissza kell vonnod, vagy el sem kell kezdened néhány intézkedésedet. Nincs szükség az önkormányzatok hatalmának drasztikus csökkentésére (sőt, növelni kellene a szerepüket).

A választójogi törvény méltatlan egy olyan emberhez, aki hajdan Bibó István nevéért és eszméiért küzdött.

El kell halasztani vagy vissza kell vonni az új alkotmány bevezetését, bár talán a legjobb megoldás egy olyan alkotmányozó bizottság felállítása lenne, melyben mind az öt (hat?) jelenlegi parlamenti párt delegálhatna képviselőket, paritásos alapon, a frakció létszámától függetlenül.

Lényegi személyi konzekvenciák, melynek első lépéseként Matolcsy Györgynek távoznia kell. A személyi változások már csak azért is fontosak, mert rajtuk keresztül te ítéltetsz meg. Egy ennyire centralizált pártban, ahol még tüsszenteni sem mernek az engedélyed nélkül, még egy osztályvezető kinevezését is rajtad kérik számon. Ez persze nem fair, de te is ismered a mondást: „Akinek ilyen frakcióvezetője van, az annyit is ér.”

Lehetne, de nem sorolom tovább, csak egyetlen dolgot említenék még: a mentalitás. Milliónyi ember él ebben az országban, aki lojális. Nem hozzád, nem a pártodhoz. de ez nem jelenti azt a mostanában felettébb kedvelt gondolatot, hogy „aki nem fogadja el ezt vagy azt, az Gyurcsány Ferenccel (az MSZP-vel, akárkivel) van…”  Ezek az emberek az országhoz lojálisak. Itt születtek, élnek, itt nevelik gyermekeiket, itt építik mindazt, amit hazának szokás nevezni. Minden egyes politikai kinevezéssel, minden egyes megalapozatlan döntéssel ezeket az embereket árulod el, ezeket az embereket veszed semmibe. Ha úgy tetszik a hazát árulod el minden egyes nem szakmai alapon meghozott döntésben. Sokan felkapják most a fejüket –végül is ez egy nyílt levél -, de én ezt, morális értelemben hazaárulásnak tartom.

Mondhatnád persze, hogy a partvonalon kívülről könnyű beszélni, stb.stb. Nos, elindítok egy blogot, ahol közzéteszek egy többé kevésbé komplett társadalmi, gazdasági és politikai programot. A program egy eltérő utat vázol fel, amit lehet kritizálni, lehet vitatni. Két dologban biztosan különbözni fog az általatok járt úttól: centralizált-etatista minta helyett egy plurális, decentralizált modellben gondolkodik; koherens egész lesz. Úgy kb. 2 hét elegendő idő lesz arra, hogy közzétegyem és bárki megismerhesse. Ezt követően hajlandó vagyok egy vitára kiállni veled, bármelyik minisztereddel, tanácsadóddal. De jöhettek egyszerre is, én egyedül leszek. Demokrata vagyok, nem félek mások gondolataitól, s nem félek vitázni velük. Gondolom, remélem, te sem félsz.

Beszélgessünk.

Régen beszélgettünk.

 

                                    Baráti üdvözlettel,

                                                                                    dr. Szegedi László

A bejegyzés trackback címe:

https://drszegedilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr813458142

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: UTOLSÓ ESÉLY 2012.01.07. 15:16:18

 Agónia, vagy élet? Lassú, hosszú és fájdalmas szenvedés, vagy kilábalás? Nem kérdés ma már, hogy két lehetőség közül választhat a kormányzó többség - a fidesznek és ragadványának még van lehetősége válaszokat adni, de ahogy fogy körülöttük a...

Trackback: Válságos üzletindítás 2011.12.14. 06:50:25

Válságos üzletindítás avagy lehet-e „biztosra” menni ma?   Az üzlet szempontjából, mindig van bizonytalan időszak, bizonytalansági tényező. Egy nehéz gazdaság

Trackback: Hátbatámadom a Kedves Vezetőt 2011.12.13. 12:24:57

A kormányfő a parlamentben hátbatámadásnak, sőt kevés híján hazaárulásnak minősítette az őt érő bírálatokat. Vállalom a veszélyt, bírálni fogom....

Trackback: Hátbatámadom a Kedves Vezetőt 2011.12.13. 12:24:57

A kormányfő a parlamentben hátbatámadásnak, sőt kevés híján hazaárulásnak minősítette az őt érő bírálatokat. Vállalom a veszélyt, bírálni fogom....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Friedman 2012.01.06. 10:20:46

Nagyon jó írás! Bár az MNYP államosítással abszolút nem értek egyet, ha Dr. Szegedi úr egy koherens egész részeként tálalja, hogy meg kell(ett) tenni, akkor áldásomat is adom rá.

bőrmók 2012.01.06. 10:59:57

Kedves László!

Ne barátkozz ezzel az emberrel, nem érdemes.

macik 2012.01.06. 15:43:45

Az ország értelmesebb fele el fogja olvasni ezt a cikket. Sajnos, akik a parlamentben ülnek, azok nem tartoznak ebbe az értelmesebb körbe pártállástól függetlenül, de ezt a diktatúrát nem is a jelenlegi bóhocok fogják megszüntetni, hanem egy népi kezdeményezés-ami lehet, hogy innen indul?! Csak gratulálni tudok minden bekezdéshez, ami a levélben szerepel és várom a közzétett programot.

silberstein 2012.01.06. 16:31:40

Kemény, őszinte szavak, de már nagyon ideje volt, hogy valaki ezt így ki merje mondani. Gratulálok.

"De jöhettek egyszerre is, én egyedül leszek. "

Nem, Ön nincs egyedül.

Fiskális 2012.01.06. 16:35:18

Eddig jó ! :-) Maradjunk együtt, s lássuk mire jutunk...

Sophia77 2012.01.06. 17:01:17

Rég olvastam ilyen értelmes eszme futtatást. Javaslom én is tisztelt ügyvéd Úr a párt alapítást, valószínűleg már van egy jó pár biztos szavazója!

arvisura · turoczi.blog.hu 2012.01.06. 18:34:39

"Rendezni végre közös dolgainkat.."!

Sz.Zoltán 2012.01.06. 19:53:39

Remek írás, bár egyes részeivel nem tudok azonosulni.
Néhány, a teljesség igénye nélkül:
-magánnyugdíj pénzek
-egykulcsos adó
-az mszp nem hagyta ott az országot, mint eb a szaharát. Bajnai-Oszkó páros szerintem nem volt eleve elrendelten rossz.

Parafon 2012.01.06. 20:05:30

Ez az! Ez igen! Micsoda forradalmi, újszerű, eredeti gondolatok! Dr. Szegedi Lászlót Miniszterelnöknek! Vivát!
Nagyon várom a blogját is, igazán hiánypótló lesz majd. Ha tartani tudja benne ennek a nyílt levélnek a magas színvonalát, akkor végre nem kell majd többé indexet, origót, 168ora.hu-t, nol-t olvasnom, nem fog hiányozni a Klubrádió, be se kell kapcsolnom az ATV-t.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.01.06. 21:47:46

Józan, őszinte írás.
Különösen tetszik a MOL-pénzek alternativ (és józan) felhasználhatóságának koncepciója.
A manyup pénzek einstandjáért se szólt volna senki egy büdös szót, ha:
1. Őszintén elmondják, hogy kell.
2. Visszaforgatják egy részét a gazdaságba.
A felével, vagy akár a harmadával már kolbászból lenne a kerités a fél országban, a másik fele pedig azon dolgozna, hogy így legyen.

Sosem lesz ennyi pénz még egyszer ennyire központosan egy kézben, hatalmas lehetőséget vesztegettek el.

Felagund 2012.01.07. 00:38:09

Tisztelt Szegedi úr!

Öröm látni, hogy van még ebben az országban, aki józanul, és lövészárokmentalitás nélkül gondolkodni képes!
Türelmetlenül várom a programot.

riktán írok 2012.01.07. 02:36:22

Tisztelt Szegedi Úr!
Levelét még 2011. november 24-én írta, így abból kimaradt a külpolitikai magatartás értékelése. A magyar diplomácia olyan mélyponton van, amire talán nem csak a rendszerváltás után, de még az előtt sem volt példa. Minket szerettek sok helyen, súlyunkon felül adtak véleményünkre elismerték kreativitásunkat és küzdelmeinket. Az elmúlt évek tapasztalható sajnálata 2012 első hetében szánalommá fordult át. A magyar talán nem olvas külföldi sajtót, de a külföld olvassa a magyart, így folyamatosan nyomon tudta követni, ahogyan a tőlük mosolygósan távozó Orbán és Martonyi angolul még konszenzusról és közös célról beszél, majd magyarul szabadságharcot hirdet. Iszonyatos kárt okoztak ezzel, amit talán évek alatt is nehéz lesz helyrehozni.

Más:
Ne alapítson pártot. Sajnos ebben az országban Önnek nem lenne szavazója, mivel nem tud 2-3 szavas mondatokat fogalmazni. Barátja, akit szerintem még most is tisztel már régen nem jó demokrata, tökéletes populista, nem tudja vele felvenni a harcot!

knorbert 2012.01.07. 10:45:30

Nagyon jó helyzetelemzés, gratulálok hozzá! Kenterbe veri az összes "politológust".

c.2 2012.01.07. 11:00:01

Azért ez annyira nem jó írás. Kis odafigyeléssel bárki összedob egy ilyet, sokkal kevesebb mondattani hibával. Főleg, ha doktor valaki, minimum egy helyesírás-ellenőrzőt használjon már.
Magáról az írásról csak annyit, hogy ez sem valami mélyenszántó. Magyarországon nincs, és a következő években sem lesz hiteles(nek tűnő) politikai erő. Tényleg az a probléma, hogy a politikai kultúra hihetetlenül alacsony. Ez nem a politizálásra vonatkozik, mert aki nem politizál egyáltalán, annak is észre kellene vennie, hogy mi folyik itt. Én például ezt az oldalasdit sem bírtam megérteni sosem. Miért nem aszerint állnak az emberek 1-1 csoport mögé, hogy attól mit lehet várni? (Mo.-on egyiktől se lehet semmit, megítélésem szerint). Mindenkinek kijárt egy második esély, de sorozatos "katasztrófákból" következtetéseket kellene tudni levonni. Ez a bolsizás meg társai nagyon unalmasak már. Kb. mint a németek lenácizása. Szóval el kéne szakadni ettől. A liberálisok nácizása, a jobbikosok zsidózása és az ehhez hasonlók.
A társadalmi fejlettségben való elmaradásunk, leginkább az igénytelenségnek és a nem meglévő lehetőségek (lassan változó "konzervatív" - inkább műveletlen közeg) okolható - {vidékben is tessék gondolkodni, ne csak fővárosban}. Ide muszáj megemlítenem a tv2-t és rtl klub-ot. Ezeknek a műsorai remek képet adnak a társadalmi fejlettségi szintünkről, hogy hol is tart Mo. fele- harmada 2011/12-ben.
A nyugdíjvagyon, ami a legnagyobb tétel volt a Fidesz balfaszkodásában, azt már az elejétől fogva, teljesen másra is fel lehetett volna használni. Két példát hozva: energiaipar - külső nyersanyagokra szorultság csökkentése és ami sok embernek munkát tudna adni, nem 2 milliárdos, hanem 200 milliárdos energiahatékonyság-növelés az épületeknél. (A példa Ausztria.)
Az energiafüggőségünk a gyenge pénzzel és gazdasággal nagyon nagy probléma.
Ezeket megvalósítva, még mindig marad egy jelentős összeg, amiből költségvetési lyuktömködésre is szánható valamennyi. Túlzott deficit eljárást megakadályozandó, ami forrás-felfüggesztéssel jár(hat). Legnagyobb pazarlók MÁV, BKV teljes átalakítása is jó volna. Ez viszont minden szinten elemi érdekeket sért. MALÉVtól meg megszabadulni. Amint gazdaságilag felküzdjük magunkat újra olyan szintre, hogy egy nemzeti légitársaságot is be lehet vállalni, akkor újra elővenni ezt.
Közben eluntam magam ennek az írása közben, tekintve, hogy úgyse igen olvassa el senki abba is hagyom de... még mielőtt kiszúrja valaki azt, hogy MSZP-t nem írtam bele meg a DK-t vagy mit, közlöm, hogy azokat is mélyen megvetem. Anarchiát, királyságot (monarchiát) és tekintélyuralmi rendszert (huntát) sem szeretnék ennek ellenére. Demokrácia 2.0-a megteszi. Egy olyat, ami ad jövőképet. Jah igen és Új Ellenállást sem szeretnék (ezt kihagytam).
Remélem elég alaposan kizártam magam, mostmár mindenből.

nyomasek 2012.01.07. 11:18:24

Amúgy rendben volna a dolog, de ilyen fasságokkal kár volt az összképet elrontani:
"Jelenleg gyakorlatilag adókedvezményt adtatok annak a rétegnek, amely réteg az adóelkerülésben is vezető szerepet játszik." Bruttó 400 fölött az ember nem adócsaló, hanem adófizető. Az adócsaló a számlás-evás/minimálbér+zsebes/ekhós állampolgár. Az elvtárs is kimehetne az utcára mielőtt azt másoktól megköveteli.

Takács Bálint 2012.01.07. 12:43:30

@gtothy: Az opera előtt tüntetők skandálására céloztál?

happyway 2012.01.07. 15:07:18

nyomasek-kel egyetértve, nekem kissé demagógia érzésem is van. Az egésznek az említett program adná meg a súlyát, az különböztetné meg igazán, de a két hét eltelt, sőt hat is, programnak nyoma sincs. Pedig kiváncsi lennék, hogy 1-2 tipikus "jogászi" megoldást hogy hidal át a valóságban, mert gazdasági értelemben sajnos nem igazán értékelhető eddig. Ha nem akar segget csinálni a szájából, ideje lenne megjelenni annak a programnak.

viktim 2012.01.07. 15:57:58

Kedves Dr. Szegedi László Úr!
Köszönöm összefoglalóját, szánalmasra sikeredett elmúlt 20 évünk lenyomatát. Mégis elültette bennem a halvány remény csíráját, hogy pályaválasztás előtt álló gyerekeim, de legalább is még meg nem született unokáim majd egyszer visszatérnek hozzám Magyarországra, mert talán lehet még élhető ez az ország. Egyszer. De ahhoz sok olyan emberre lenne szükség, mint Ön. Kívánok hozzá egészséget és kitartást!

lokkoL 2012.01.07. 16:51:42

Én jelenleg nem várok másra, minthogy valahol ebben az országban kibontsanak egy zászlót, melynek színei alatt úgy jár az ész, és úgy érez a szív, ahogy e levél tanulsága szerint dr. Szegedi László gondol és érez.
Köszönöm ezt a reménysugarat !

iniesta 2012.01.07. 16:55:52

Tisztelt szerző és olvasók!
(aktív politikusok nem, mert azokat nem tisztelem)
Pár gondolatot szeretnék csak idebiggyeszteni:
-Még az első szabad választásokon kemény 14 évesen én is lelkes híve voltam O.V.-nak, többször beszéltem is vele személyesen, gyűjtöttem a kopogtatócédulát, ragasztgattam a plakátot, bejártam a szentendrei "fidesz galériába" Szalai Andrásnak gyűjteni a szavazókat- azóta sok víz lefolyt a Dunán. Nem vetem meg az akkori lelkes tinit, mert a Fidesz akkor még Fidesz volt (asszem...) Nincs miért szégyenkezni (talán).
-Pár év elteltével jöttek az első gyanús jelek: székházügy, josiph toth és kaya ibrahim, simicskáék, nameg a volt liberális párt 180 fokos fordulata a nemzeti keresztény szavazók felé, úgy hirtelen...
-1998-ban asszem sokminden világossá vált az O.V. féle kormányzási módszerekről és a "pártfinanszírozásról"
-2002-ben eljutottunk a rossz és még rosszabb közti választáshoz, ahol azóta is dekkol az ország... MSZP? NEM! Fidesz? Mégúgysem... Akkor?? Itt egy nagyon negatív irányba indultunk ahonnan képtelenek vagyunk visszafordulni- a politikai bosszú és leszámolás folyosójában vergődünk azóta is.
-2010-ben az emberek korlátlan hatalmat adtak egy nagyon megváltozott(?), hataloméhes, bosszúálló, pitiáner vezetőnek, akit meg kell állítani az ámokfutásban!!! Jogi végzettséggel csak ámulok és bámulok, hogy milyen törvények születnek- ez minden korábbi tanulmányomnak ellentmond, nem európába való! Lerabolták az országot vörösök és narancsok és persze narancsvörösök- nincs tovább!!! Emberek! Ezt a teljes politikai elitet el kell távolítani! Azt hiszem hozzáértő, szerény, alázatos embereket kell találni akik jelképes összegért vállalnák a képviselői munkát. És ne nevessen senki! Legyen pl. 200 ezer forint- akinek úgyis van, nem számít, aki meg szegénysorból jön, annak szép pénz... Kezdjük új alapokról az egészet, mint annak idején ők, csak ne arra menjünk!
Szegedi Úr, tessék az élre állni!!! (Jobb ötletem nekem sincs...:)

Leslie Frank 2012.01.07. 18:02:58

@c.2: Nem kellene ilyen destruktívnak lenned! "Az élet szép, tenéked magyarázzam?" Dr Szegedi László írása nekem tetszett. Neked meg nem. Ez nem baj. Én szeretnék együttműködni vele, te meg nem. Ez nem baj. Ha sikerül elérnünk valamit, én részese leszek, te meg nem. Ez sem baj. Ha nem sikerül elérnünk semmit, akkor te nem dolgoztál feleslegesen, mi meg igen. Na ez a baj!

Leslie Frank 2012.01.07. 18:11:40

@fludd: Látom, nem érted! A kétharmad nem a Fidesznek szólt, hanem az MSZP ellen. Ne politizálj!

Leslie Frank 2012.01.07. 18:16:41

@Sz.Zoltán: Nem is kell mindenben egyetérteni.A felsoroltak közül van amiben téged támogatnálak,pl. többkulcsos adó, van amiben Dr. szegedi Lászlót, pl a nyugdíj. A szociális gondoskodás ugyanis állami feladat. Privatizációja még akkor is zavart okozna a rendszerben, ha jól működne, de a magánnyugdíj pénztárak létrehozásához már hozzájárult egy liberális lenyúlási szándék.

Leslie Frank 2012.01.07. 18:27:46

Ez jó. Ötös, leülhetsz (de reméljük, nem kell "leülnöd)! Nagyon tetszett, valami hasonlón gondolkodtam magam is. Igaz, én mindent közgazdasági törvénnyeken keresztül próbáltam megközelíteni. De készítettem például egy újévi köszöntőt - helyette. Amit neki kellett volna elmondani. Többször leírtam, hogy mit miért nem kellett volna, de általában arra törekedtem hogy mit és hogyan kellene. Helyes , hogy programot írsz. Meg kell mutatni, hogy nélküle jobban mehetnek a dolgok, az ő politikáját szembe kell állítani egy másikkal, amiről ő is látja, hogy nem versenyezhet vele. Ez nagyobb fenyegetés számára, mint bármilyen kritika, vagy demonstráció. Ha elfogadod, és szívesen segítek programod kialakításában, hisz az nem egyszemélyes feladat.
Majoros László

Sz.Zoltán 2012.01.07. 18:42:28

@Leslie Frank:

Én kicsit másképp közelíteném meg a nyugdíj kérdést. Egyértelmű tény(szerintem mindenki számára), hogy az állami nyugellátás nem lesz elegendő az éhhalálra sem. Ennek több oka van, amiket sokféleképp lehet értékelni, de a tényen nem változtat. Ennek megoldására jött a 3 pillér anno, amibe beletartozott a magánnyugdíj. Mivel a 3. pillér az öngondoskodás(azaz megtakarítás) sok ember számára nem volt elérhető, ezért nem tartom jónak hogy egyszerűen VISSZAvegyük. Az, hogy liberális lenyúlás volt -e.. Nem tudom. Nem látok bele.De megoldást nem adtak helyette.

fotócska 2012.01.07. 18:46:16

Igen van remény, mert szerencsére vannak helyesen gondolkodó emberek, mint Szegedi László is, akik az ország egészét nézik, a benne élő embereket tartják fontosnak! "Csak" meg kell találnunk egymást, az így gondolkodókat, hogy együtt tegyünk azért, hogy ez a csodálatos ország végre élhető legyen mindannyiunk számára!És végre tényleg jó szakemberek kerüljenek a fontos posztokra!Nagyon várom már Szegedi Úrnak a programját és a hasonló jó szakemberek jelentkezését! Fogjunk végre össze!

GluckBalazs 2012.01.07. 19:11:57

A jelen helyzetben több olyan körülmény is van ami szinte teljesen megköti a kormány kezét, csak ezt azért nem szabad így kijelenteni, mert 20 éve ezt halljuk és már mindenkinek tele van vele a töke. Pedig ez soha ennyire nem volt még igaz mint most a válság közepette. Ebben a gazdasági környezetben minden elismerésem a kormányé amiért olyan újabb adók bevezetését lépte meg, ami végre nem elsősorban a társadalom közép, illetve alsó rétegét nyomorította meg. Márpedig ahhoz bátorság kell hogy valaki valóban nekifusson a bankoknak, és a multiknak ugyanis ezek a lépések mindig is kockázatosak voltak, mert egy kormány ha valamibe ebbe igazán bele tud bukni. Azok a fránya kötvénypiacok ugyebár...... Egy dologban egyetértek. A Matolcsy-nak mennie kellene.
A 2/3-ról. Lehet ezt csűrni csavarni, de a szavazásnak ez lett az eredménye. Én az összefogás híve voltam mindig is, és már látom hogy mennyire piszkálja egyesek csőrét hogy látszik valamicske nyoma egy olyan nagyobb csoportnak akik egy irányba kívánnának haladni. Ebből az irományból is érzékelem az ezzel kapcsolatos cinizmust. Bizonyára van ebben irigység is egyébként. Sajnos még mindig nem látjuk hogy az egység az az egyedülálló, kizárólagos erő, ami kihúzhatna bennünket ebből a helyzetből. Így aztán marad a bomlasztás.....Egyébként a korrektséghez az is hozzátartozik, hogy ebben az irományban legalább azért fel lehet fedezni valamiféle hajlamot a korrekt párbeszédre.

lokkoL 2012.01.07. 19:39:18

@Tatti: "Sajnos még mindig nem látjuk hogy az egység az az egyedülálló, kizárólagos erő"
tehát azok a hibásak akik bomlasztják az egységet, nem azok akik az egységet nem képesek megtartani, létrehozni?
Az egység nem eszköze, hanem eredménye a minőségi politizálásnak.

GluckBalazs 2012.01.07. 19:55:43

@lokkoL:
Csak gondolj bele a mai média hatalmába, azzal a bizonyos kisebbséggel kapcsolatban, és akkor a kérdő mondatodat kijelentőben fogod legközelebb leírni. "Az egység nem eszköze, hanem eredménye a minőségi politizálásnak" ezt vallotta Sztálin is :-) 99%-os volt a foglalkoztatás, és kb ilyen arányban szavaztak az komcsikra abban az időben. Egyébként pedig egy háborúban sem a csata közepén kell toborozni, hanem előtte....

lokkoL 2012.01.07. 20:18:42

@Tatti:
amit az elnyomás hoz létre, az nem egység, hanem kölcsönös rettegés egymástól, amivel a diktatúrák előszeretettel visszaéltek a társadalom tagjai kárára.
Az az egység, amit a közös ellenségkép és gyűlölet tart össze az gyenge, mert a gyűlöleten túl nincsenek a tagoknak közös céljai
Az igazi társadalmi egység mögött egy pozitív közösségi önkép kell álljon, hinni kell abban hogy a közösség alapjai szilárdak, a közösség értékei, normái mindenki közös érdekét védik és építik ... az ilyen egység eléréséhez a társasdalomnak fejben és lélekben erős elitre és minőségi politikára van szüksége.

viktim 2012.01.07. 20:27:32

@Tatti: Kedves Tatti! Írásodból úgy látom, te nagyon szerencsés és kivételes helyzetben lehetsz vagy esetleg nem Magyarországon élsz. Mond csak, mit gondolsz, mikor tankolnál és az üzemanyagárakat nézed? Mit gondoltál, mikor tavaly januárban kevesebbet vittél haza, mint egy hónappal előtte? (Vagy te nem ide tartozol?) Mit gondolsz arról a rokkantnyugdíjas emberről, aki szíven szúrta magát? Mit gondolsz arról, hogy a fővárosi hajléktalanellátástól elvettek 160 millió forintot, miközben a kormány tagjai az Azori szigeteken "tanácskoznak" a cigányokról? Hogyan nézel azok szemébe, akik nem tudnak élni a végtörlesztés lehetőségével és hamarosan utcára kerülnek?
És ha vannak gyerekeid, mond csak, mivel érvelsz mostanában nekik, hogy maradjanak itthon és építsék itt a jövőjüket?
Ha van rá válaszod, szívesen veszem, ha megosztod velem.

AnnaAdri 2012.01.07. 20:27:52

Köszönöm ezt a levelet. Egy kis reményt ad, hogy nem veszett még el teljesen az ország, van aki rajtunk kívül is aggódik. Sajnos én nem sok minden tudok tenni, de Önnek, Önöknek akik közelebb vannak a "tűzhöz" nagy felelőségük van. Kérem ne hagyja abba. Azt az egyet ígérhetem, hogy mindenben amiban tudom, támogatni fogom.

GluckBalazs 2012.01.07. 20:43:22

@lokkoL:
Én sem vagyok kutya, de a te idealizmusod még az enyémen is túltesz :-) Ebbe a képbe amit leírsz belerondít a politikai elit hataloméhsége. Nyilván ez benne van az Orbánék féle rendszerben is, de én azt mondom, hogy számtalan olyan lépésük volt ami akárhogy csűrjük csavarjuk sem lehet a saját politikai érdeküknek tekinteni. De ha valakiben van egy cseppnyi racionalizmus, és pártatlanság, akkor minimum a jó szándékot felismeri ezekben a lépésekben.
"eléréséhez a társasdalomnak fejben és lélekben erős elitre és minőségi politikára van szüksége."
A fejben és lélekben erős társadalom nem a politikán múlik. Ezt sajnos csak mi Magyarok hisszük így akik mindennel kapcsolatban a politikától várjuk a megoldást. Ha pedig ezt elfogadjuk, akkor az is világos lesz, hogy az egységet sem a politika fogja létrehozni. Én abban hiszek (aztán lehet hogy ez naivitás) hogy a jobboldal értékek mentén alakult, és alakul egységgé, és ennek a rétegnek a politikai megnyilvánulása a FIDESZ. Európában soha senkinek sem volt 2/3-os kormánya. Félnek is ettől, és próbálnak bomlasztani. Ahelyett, hogy felfognánk ennek a helyzetnek az erejét, és élnénk vele le fogjuk redukálni ezt a bizonyos egységet egy állandóan húzd meg ereszd meg mentén politizáló egyszerű többségre, ahol a kormány egy isten tudja hány pártból összetákolt koalícióban kormányoz. Valóban olyan borzasztó ez a kormány? Tényleg nácizmus van nálunk, meg diktatúra ahogy azt a külföldi lapok írják? Átgondolta már valaki, hogy ha ezek nincsenek akkor rajtuk kívül milyen alternatíva van még?

Chronist (törölt) 2012.01.07. 20:49:48

@Tatti: Tisztelt Tatti!
A FIDESZ 2/3-ados többségéről az jutott eszembe, hogy ideje volna megnézem mégis minek a 2/3-adáról beszélgetnek oly sokan akik ezt hangoztatják.
www.valasztas.hu/hu/onkval2010/455/455_0.html
Amennyire én látom a részvételi adatok ~50%-os részvételről szólnak. Azaz a "fényes győzelem", a választópolgárok felének a kétharmadával azonos (ez nagyjából ~33% ). Ebből az következik, hogy napjainkban az Ország választásra jogosult polgárainak több, mint a fele (~2/3-a vagy ha úgy jobban tetszik ~66%-a) nem támogatja a jelenlegi politikai résztvevők egyik halmazát sem, mert azok nem tudnak a többség számára alternatívát ajánlani.

GluckBalazs 2012.01.07. 20:58:41

@viktim:
Azonnal válaszolok, de akkor te pedig ezeken a kérdéseken gondolkozz addíg kérlek.
Mit gondolsz az olyan nyugdíjemelésekről amit az államadósság terhére folyósítanak, pláne, hogy a visszafizetését már más nyakába tudod varrni? Oldják meg nem igaz?

A fizika, és a matematikai jelenlegi szabályai alapján milyen eséllyel létezhet a világon bárhol olyan kormány aki a duplájára emelkedett államadósság miatti, illetve a lakosság teljes eladósodottsága miatti helyzetet másfél éven belül kezelni tudja? Ja azt majd el felejtettem.....hogy és mindebből ne vegyen észre senki semmit

És végül egy történelmi kérdés. Milyen oldali volt az a kormány az elmúlt 100 éves történelmünkben, aki egy erős, és egészséges nacionalizmustól fűtve, a világválság után -az éhségből- négy év alatt tette a pengőt Európa egyik legerősebb valutájává? Nyilván az is véletlen, hogy ezt egy olyan kormánynak sikerült elérnie, akinek elege lett az azelőtti Habsburg gazdából, és nem kérd a bolseviktől, hanem a függetlenségre törekedett.....érdekes a hasonlóság a mai helyzettel....

GluckBalazs 2012.01.07. 21:00:17

@Chronist:
Ez nagyon szép....de akkor tessék kitalálni egy olyan rendszert amit nem a politika irányít (hamár elege van az embereknek ebből) Én is arra fogok szavazni.....

GluckBalazs 2012.01.07. 21:09:36

@viktim:
Na és akkor a válasz. De ha megbocsájtasz csak a fontosabbakra. Én a gyermekeimnek azt tanítom, hogy ne attól tegyék függővé az identitásukat, hogy hány zsemlét kapnak a fizetésükért, ugyanis az a 300ezer ember aki valamivel több mint két hét alatt pusztult el a Don mellett, vagy az a 20ezer aki 56 halt meg sem a racionális, és pusztán anyagi érdekeik mentén döntöttek a sorsukról. Ez a "hol adnak többet" gondolkodás egy tipikus pénzközpontú valós identitás nélküli baromság. Ez a libsik műve sajnos.

Üzemanyag árak. Most már több Svéd barátomtól is hallottam, hogy náluk éppen ilyen mértékben nőnek az üzemanyag árai. Lehet hogy oda is elér az Orbánék keze?

Azori szegetek.
Azt hiszem te félreértesz. Én nem azért írok ide, hogy a politikusokat védjem. Az ilyen ügyeket, éppúgy elítélem, és indulatba jövök tőle, mint bárki. Az egy politikai párt első rendű érdeke, hogy az ilyen ganéládákat kitakarítsa magából. De egyébként szerinted ebből az következik, hogy mindenki aki jobboldali, vagy netán a Fidesz-el szimpatizál, az mind korrupt? Én tudom, hogy ezt be lehet adni a közvéleménynek, de maradj azért az objektívek....

GluckBalazs 2012.01.07. 21:27:22

Bocsánat
a világválság után = a világháború után

iniesta 2012.01.07. 21:41:48

Tatti! Bocs hogy ezt mondom mert kulturáltabbnak tűnsz a maradék fidesz-szavazóknál, de ez az okoskodás nem kell ide! A vak is látja mi zajlik, senki nem kiváncsi már a vezéredre- szerintem látogass valami más oldalt, mi itt építkezni szeretnénk, ne zavarj!
Köszönet!

viktim 2012.01.07. 22:06:42

@Tatti:
Abban egyetértek veled, hogy a ma legnagyobb vesztesei nem a nyugdíjasok.
Az is igaz, hogy másfél év nem nagy idő, hogy érezhető eredményt mutasson fel bárki.
De! Ma a hiány 7% körüli, az államadósság nőtt, az ország kockázati felára többszöröse a Bajnai-kormány idején lévőnek, az euró árfolyam történelmi csúcson,....ez azért nem egy sikersztori.
Ha a Gömbös-kormányra céloztál, akkor szerintem valóban felismerhető sok párhuzam az Orbánéval, hasonlítsd csak össze a NENYI-t a Gömbös Nemzeti programjával. Autokratikus, központosító, nacionalista politikája előkészítette Magyarország II. világháborús tragédiáját.
Az identitástól nem lehet jóllakni (zsömlét sem adnak érte), de az identitásomat ne a kormány határozza meg, hanem a múltam és a jövőm perspektívája együtt. Nálunk sem a pénz az úr, hidd el, nem a gyors meggazdagodás reménye terelt a szociális pályára.
Tudod, én szeretem a keresztényeket, a zsidókat, a cigányokat és a buzikat, meg az összes többi embert, nem az érdekel, honnan jött, hanem az, hogy mit csinál?
Végül pedig annak meg kifejezetten örülök, hogy látod a Fideszen belül is a romlottságot és a mocskot.
Szerintem a svéd üzemanyagárhoz viszont akkor hasonlítsad a magyart, ha a fizetés is hasonló a két országban.

GluckBalazs 2012.01.07. 22:20:18

@iniesta:
Tipikus. Konkrétumok, érvek helyett szimplán csak fáradj innen el...:-)
Építkezzünk. Hurrá. Hol akarod kezdeni?

rifleman 2012.01.07. 22:33:05

Csak pár megjegyzés:
Egyrészt nem az írást kell nézni, hanem a szándékot!
@c.2 ! Igen, vannak benne hibák! Nem is kevés! Nekem is feltűnt! Nadekönyörgöm: ennél nem szarabb, hogy tudjuk, hogy országunk "feje", a "köztársasági" elnökünk szinte abszolút nem tud írni?!

Nincs az az isten se ember, hogy mindenki mindenkivel egyetértsen! Nem kell Szegedi úrral sem teljes mértékben egyetérteni senkinek! De a VAK PÁRTKATONÁKAT egyenesen gyűlölöm!
És amikor elkezd éledni a remény, hogy emberek építő jellegű dolgokat ÖSSZEFOGVA próbálnak meg csinálni, akkor mindig jön egy "hülye fideszes" beszólás, amit egy "hülye mszp-s" követ, és teljesen elrontanak mindent!
Egységben lenne az erő! Nem ilyen vak, idióta, és barbár módon történő széthúzásokban!
Olyan nem létezik, hogy valaki ne hibázna! mszp hibázott (tökmindegy, hogy mit hogyan és miért ismer, vagy nem ismer el), ennek köszönhetően hatalomra került a jelenlegi diktátorunk (RACIONÁLISAN gondolkodva nézzük meg, hogy mennyire helytálló a megállapításom (mivel nem vagyok én se tökéletes, lehet, hogy nem helytálló a megállapításom, ezért aki meg tudja nekem mondani, hogy miért nincs igazam, attól szívesen veszem!)), és ő is hibázik! Csak az a baj, hogy nagyobb következményei vannak a hibáinak jelenleg...

A nagy demokrácia, meg az egész: soha az életben (meg azután sem) fog működni!
Régen, egy szűkebb körben ez működött: Méghozzá úgy, hogy adott volt egy település ezer lakossal, ahol mindenki ismerte valamennyire a másikat, és tudta, hogy mit várhat tőle, hogy képviseli-e azokat az értékeket, amiket ő maga. Aztán jött egy választás, ahol kellett 10 embert választani. Kiválasztották azt a 10 embert vezetőnek, akikről tudták, hogy ha valaki azt javasolná, hogy ássanak egy kutat az út kellős közepére, mert az olyan jól nézne ki ott (zavarván mondjuk 700 lakót), akkor azt mondják rá, hogy "NEM! takarodj! Nekünk olyan ötletek kellenek, amik nem ártanak azoknak, akik itt vannak 1000en, hiszen azért választottak, hogy az ő érdekeiket képviseljem, hogy jó legyen nekik, és nem tudnék a szemébe nézni, ha átverném!". Régen ez működőképes volt!
De ha most azt kérdezem, hogy mikor beszélgettél egy jót azzal az emberrel, akire szavaztál? Esetleg azt mondanám, hogy gyanúsított volt egy sorozatgyilkosságban, de nem volt elég bizonyíték ellene: Elhinnéd vagy nem? Ha nem, akkor megkérdezem: Biztos vagy benne? És most ne hurrogj le, hogy igen, hogyne lennék biztos benne (szép dolog a büszkeség, de a becsület többet ér!), hanem gondolkozz el rajta (elég magadban)!

Ezt az embert szintén nem ismeri senki! Teljesen reális lehetőség, hogy mindezen írásával ő is csak politikai babérokra szeretne törni! Lehet, hogy sok támogatója van (tegyük fel 1000). Ezeknek az embereknek a nagy részét (vagy talán mindet?) nagyon könnyű megvezetni, mivel ez a véleményük nekik is, és ha valaki látja, hogy mi a problémája az egyszeri embernek, és olyanokat mond, ami segítene valamit rajta, akkor azt az ember elhiszi! Mert kénytelen elhinni! Sok embert már csak a hite tart életben. A hit, miszerint lehet még jobb! Van olyan, aki kihasználja ezt, és van olyan, aki komolyan gondolja! Aki tényleg szeretne tenni valamit az emberekért és a hazáért! Ahogy Szegedi úr is írta: Nem a szavak, hanem a tettek a meghatározóak!
És én amondó vagyok, hogy meg KELL adni az esélyt ennek az embernek, hogy legyen lehetősége tenni valamit! Mégegyszer mondom: LEHET, hogy ő is átver, mint azt már sokan előtte tették, DE mi van akkor ha mégsem? Mi van akkor, ha ő jelenti a kiutat? Egy utat a túléléshez! (itt jegyzem meg halkan, hogy ő egy utalást se tett arra, hogy ő politikai babérokra szeretne törni!)

Nem akarom nagyon fényezni meg dicsőíteni az EU-t (mert azért az se biztos, hogy olyan szép meg jó), de a fejlett országok ott vannak! Ha onnan mondja azt tapasztalt, szakértő politikus (nem média!), hogy ezt nagyon elbasztátok, változtassatok, akkor valami tényleg el lehet b*szva... És nem tehetjük meg, hogy nem vesszük figyelembe a véleményüket! Függünk tőlük, sok ember, akinek törlesztenie kell, nagyon sanyarú sorsra jut, ha ezzel a mentalitással folytatja a nagy vezérünk! Mert akkor szépen emelkedik majd az ájró (euró), és szépen fizethetetlenek lesznek a kölcsönök. És az elmulatott, sajátzsebre gyűjtött pénzéből egy politikus se fogja megsegíteni szegény Józsi bá't.

Engem határozottan érdekelne, ha lenne válasz erre a levélre I. Viktor-tól!

További szép (napszaknamegfelelőt) Mindenkinek!

iniesta 2012.01.07. 22:38:31

@Tatti: Nézd, veled sehol... Az érveimet korábban már leírtam, volt szerencsém a fidesz elmúlt 20 évéhez mindenféle formában, nem kívánom ismételni magam. Azt is leírtam hogy ennek a teljesen kivéreztetett országnak semmi esélye csak ha elzavarja a teljes politikai elitet és teljesen újrakezd mindent- új arcok, új választás, új törvények, stb... Na most már több kávét ne igyál és itt ne provokáld a békés népet!:)Menj ki inkább egy Felcsút-meccsre, nézd meg azt a 3 milliárdot amit a vezéred odairányított a mi pénzünkből- ott kiabálhatsz! Na szeva!

Chronist (törölt) 2012.01.07. 22:50:01

@Tatti: Egy móka jutott eszembe. "A másvilágon egy cigány összefut Kádár Elvtárssal, aki megragadja az alkalmat és megkérdezi:
-Mond Te cigány! Mikor volt jobb az életed, amikor én vezettem az Országot vagy mostanában?
- Hát tecccík tudnyi anno a munkások dolgoztak a politikusok politizáltak a cigányok meg loptak. Manapság meg a munkások politizálnak, a politikusok lopnak, tőlünk meg azt várják, hogy dolgozzunk...."

Na de vissza a témára. A dörgés helyes. Az kellene, hogy a hatalmat nem önös célként, hanem a közjó érdekében felhasználható eszközként kezelő vezetők kerüljenek pozícióba.
Nekik tulajdonképpen szükségszerűen létre kellene hozni egy olyan alaptörvényt, amit nem kell magyarázni, mert lefekteti az alap fogalmakat, tiszta, világos, így mindenki ugyan azt érti alatta és mindenkire vonatkozik (megszüntetve ezzel a politikusok önrendelkezési jogát).

Aztán többek között az egyik megoldandó feladat az is lenne, hogy a szakmai rendszereket meg kellene tisztítani a jelenleg céltalannak tűnő politikai befolyás alól, hogy a gazdaság végre ne a köréje zárt rácsokon dübörögjön ("engedjenek ki sirámokkal"), hanem ott ahol hasznot is tud hajtani.

Mindezekhez pedig egy olyan szintű többségi összefogásra van szükség, amelyre nagyon rég nem volt példa kicsiny Országunkban. Kezdve azzal, hogy akiknél van jelenleg gazdasági hatalmi eszköz, leülnek egymással sértődés és sértődöttség nélkül beszélgetni a lehetséges hogyan továbbokról.

GluckBalazs 2012.01.07. 22:50:12

@viktim:
Nem. Én a Bethlen kormányra gondoltam. A Gömbös féle kormány arra jó példa hogy mi lenne ha a Jobbik lenne kormányon.
A gazdaságpolitikával kapcsolatban mindig azt mondom -és ez az Euró árfolyamra különösen igaz- hogy nem csak tüneteket kell látni, hanem a betegséget is.
Ha az EUR árfolyama a gazdasági folyamatokra reagálna, akkor fel lehetne tételezni, hogy a piacoknak, illetve a nyugati országokat valóban csak a befektetéseik érdeklik, és nem az újabb "gazdáink" akarnak lenni. Ám az EUR nem reagál jelentősen ezekre a folyamtokra. Sokkal inkább az alkotmány módosítására, az egyházügyi törvényre, vagy a médiatörvényre. Ez pedig azt mondatja velem, hogy ezeket nem a gazdaság érdekli, hanem a befolyás felettünk. A pénzpiacok pontosan tudják, hogy kell egy országra hatni. Amint a Simor kijött az Orbántól rá 5percre! 5 forintott javult a forint. Milyen gyorsan faszább gyerekek lettünk mi? :-)
A pénzpiacok azt is jól tudják, hogy ez a fogyasztói buta társadalom az ő oldalukon áll. Ha rontják a forintot, és emelkedik a kifli ára nyilván nem őket a "láthatatlan ellenséget" hanem az aktuális kormányt fogják ütni. Az átlag fogyasztó pedig az ő oldalukon áll, és ez az igazán félelmetes ebben az egészben. Ez is egy szimpla, és egyszerű módja egy kormány megbuktatásának. Elhiszed azt hogy ezt bármelyik kormánnyal meg tudják tenni, ha nem a piac érdekei szerint mennek a dolgok? Márpedig a bankadó az épp ilyen "káros lépés" volt.
És bizony igazuk van, mert működik a dolog. Csak egy példa, hogy lehet a forintot rontani. Az Allianz nevü KÖZÉPMÉRETŰ Német cég éves forgalma nagyjából megegyezik a Magyar GDP értékével. Nos. Ha egy ilyen vagy Amerikában egy ennél nagyobb befektetési alap elkezd mondjuk forintot eladni nagy tételben az azonnal romlani kell. Nem kell hozzá különösebb ördögi terv. Ennyi az egész. Na és egy ilyen helyzetben mi történik a mi kis társadalmunkban? Jön a "dögöljön meg a kormány" szlogen mert romlik a forint. Én nem mondom azt is fel lehet tételezni, hogy pl. Amerika a demokrácia terén annyira elkötelezett, hogy pénzt és paripát nem kímélve csak azért rontja a forintot, hogy a Magyar emberek szabadságba vetett hite megmaradjon..... :-)

A hiány tavaly 3% körül volt, idénre pedig maga az EU tippel 3,2%-ot. Hozzáteszem, nincs még egy ország Európában aki ugyanezt produkálni tudná. De azt se felejtsük el hogy az MNB valutatartaléka a GDP 40%-a amiben megint csak mi vagyunk a legjobbak. Na...hát így vagyunk mi bóvliban....Nem érdekes?

viktim 2012.01.07. 22:50:12

Tudod, Tatti, engem nem zavartál itt a másságoddal, de hát, ismered, milyen az a 2/3-os többség. Hát ilyen: pofa alapállás! Itt úgy tűnik, tényleg mindenki egy jobb jövőt remél és várja az alternatívát Szegedi Úrtól.

GluckBalazs 2012.01.07. 22:54:42

@iniesta:
Ennyi? Kettes alá.....leülhetsz :-)

GluckBalazs 2012.01.07. 22:57:49

@viktim:
Nekem biztosan nem fog nehezemre esni elfogadni a jobb életet, bárkin is múljon ez. Ha az a Szegedi úr lesz, akkor hát ő...Jó éjt

viktim 2012.01.07. 23:03:58

@Tatti: Figyu: az államosított MNYP-t ne számold bele a hiány csökkentésébe, ha lehet. Az összeesküvés elméleted meg hülyeség, szerintem. Ébredj fel! Mi nem az égiek által kiválasztott világmegmentők vagyunk, akiket le akarnak igázni, hanem balfaszok. És ez ilyen egyszerű! Ja, és a valutatartalékról meg el a kezekkel! Jó, hogy nem már azt is....

pölpapa 2012.01.07. 23:08:32

Félek,már késő.Itt,az észérvek már süket fülekre találnak!Ha egyáltalán még emberszabásúak,s vannak még füleik.

iniesta 2012.01.07. 23:13:33

Na az ilyen Tattiféle kocsmafilozófusokkal egy gond van- akárhol is lakik tuti nem járt még tőlünk nyugatra, mert akkor azért sejtené hogy ezeket a csodás mutatókat ott maximum megmosolyogják... Ez olyan Selmeczi Gabriellás:)Na persze ha neki az az életszínvonal és a kiszámítható jövő hogy mindig lesz Ászok a pultban, akkor valóban egy elégedett polgártársunkat ismerhetjük meg személyében... Vannak így egy páran- belőlük vegetál még a fidessz... Nem az a gond hogy léteznek hanem az hogy belepofáznak- azt javaslom emelkedjünk felül rajta, talán válaszok híjján eltűnik közülünk, nem idevaló!

GluckBalazs 2012.01.07. 23:22:04

@viktim:
Az idei hiányba azt már nem számolják bele, és ahogy írtam a 3,2% az EU tippje. Az év elején egyébként teljesen normális hogy magasabb a hiány mert a mezőgazdaságból befolyó jelentős összegeket a betakarítási időszak után tudják a GDP-be beleszámolni.
Világmegmentők azok nem vagyunk, de nekem mindig az jut eszembe, hogy amikor Dobóék kinéztek az Egri vár lőrésein, akkor vajon mit kellett volna mondania a realitás érzéküknek :-) valószínűleg azt hogy k...va gyorsan adjuk meg magunkat ennek a baromi sok töröknek. Ám mint tudjuk nem ezt tették és nekik lett igazuk. Ha a nemzet megmutatná az egységét, és ezzel azt is hogy nem hajlandó adósrabszolga lenni, a jelenlegi piacgazdaság játékszere lenni. Újból saját ipart építene, a belső keresletét, és fogyasztását erősítené, akkor az patthelyzet lenne a befektetési alapoknak is. Ez pedig egy igen szolid, de hatásos ellenállást jelentene anélkül hogy hadat üzennénk az USA-nak. De most egyenlőre úgy áll a helyzet hogy a kötvénypiacok állnak nyerésre, mert az az egyetlen "valamicske" egység is morzsolódni látszik.....
Na tényleg lépek. Kiírtam magam mára....

ds3 2012.01.08. 00:00:58

@fludd: az a 2/3 csak a megszerzett mandátumok aránya. A támogatottság csupán 52,7% volt 2010-ben is. Erre vonatkozik, hogy a 2/3 sohasem létezett.
hu.wikipedia.org/wiki/2010-es_magyarorsz%C3%A1gi_orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9si_v%C3%A1laszt%C3%A1s#List.C3.A1s_eredm.C3.A9nyek

egyjózsi 2012.01.08. 00:17:49

A levél korrekt. Gratulálok! Remélem a jobboldali táborból is sokan elolvassák...
Ön Uram, egy igazi demokrata! Nagy hiány van ebből a hangvételből az Ön oldalán...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.01.08. 00:18:35

22 éve figyelem a hazai kutyakomédiát, és belefáradtam a csodavárásba. Szavaztam mszp-re, fideszre, szdsz-re és majdnem az lmp-re is. Hittem, hogy egyszer valamelyik előáll egy normális programmal, és nem ötölni-hatolni fog, rögtönözni, előző kormányok döntéseit megvétózni, közpénz elterelő kft-ket létrehozni, csókosokat pozícióba juttatni, kétes alakokkal üzletelni, a szavazókat, az állampolgárokat semmibe venni és komplett idiótának nézni, egy ostoba, megvezethető szavazógépnek.
Mára beláttam, hogy nincs remény. Aki teheti, menjen el, és kezdjen valahol új életet. Ha tehetem, én is így teszek. Nincs újabb 22 évünk a csodavárásra.
Sajnos a magyarok többsége szellemileg rendkívül lecsúszott, egy olyan népet akarunk felemelni (a maradék értelmiség), aminek erre nincs igénye, mert azt se tudja, miről beszélünk neki. Tele az ország írni-olvasni alig tudó felnőtt! emberekkel. Ha valaki kiáll valami más irány mellett, egyből előugranak a rendszer lefizetett haszonélvezői és kikezdik. Voltam már zsidó, libsi, komcsi, Gyurcsány-fan, és buzi liberális is. Egyik sem vagyok, ugyanis konzervatív és hagyománytisztelő, született magyar vagyok, aki 1990-ben még csak 12 éves volt, így KISZ tag sem lehettem, és a családomban sincsenek olyanok, akik a rendszer haszonélvezői lennének.
Nincs hajlam a magyarban az összefogásra sem, mert annyira primitív a többség, hogy kizárólag az ellenségképek képesek ideig-óráig összehozni őket. Nekik aztán mindegy, hogy kinek skandálják a nevét a takarodj mellé, az a lényeg, hogy indulatukat levezessék egy közösségi élmény során. Aztán minden megy tovább a majdnem lenini úton. Bár már nem Moszkvába, hanem Felcsútra vezet minden út...
Orbánnak agyára ment a korlátlan hatalom tévképzete. Körbevette magát a talpnyalóival. Egy kényelmes álomvilágban él. Az operaházi megfutamodása mutatja, hogy mit gondol az éppen ellene tüntető, de ettől még magyar szavazópolgárokról, akik elé illett volna kiállnia és szólnia néhány szót. Egy igazi miniszterelnök, aki nemcsak egy szűk réteg kegyura, hanem népe vezetője, törődik a tiltakozókkal is és beszél velük, vagy legalább meghallgatja őket. De Orbán erre sem képes. Annyira visszataszító a viselkedése, hogy az megbocsáthatatlan. Egy nagyon türelmes és békés ember vagyok, de a kutyakomédia vége felé közeledve a türelmem is elfogyott. Amint alkalmam nyílik rá, már itt se vagyok, és így vagy úgy, de elhagyom a szülőföldemet. Sajnos, egyszerű kispolgárként esélyem sincs földhöz jutni, magántulajdonhoz a hazámban. Pedig majdnem ismerek itt a környéken minden bokrot és fát. Ismerem az évszakok arcait, az embereket. Sokan ismernek, és köszönünk egymásnak. Reménykedtem, hogy a politikusokban is él a szeretet, ha nem is az emberek, de legalább a szülőföld iránt. De tévedtem. Aki a hatalom rabja lett, elveszítette erkölcsét és álomvilágba merült, hol már nincs semmi fék, ami meggátolna a becstelen ámokfutásban.
Én futok, de az ellenkező irányba. Amerre Orbán tart, a földi pokol, ott neki díszhelye lesz, de a többség szenvedni fog. De úgy vettem észre, a magyarok szeretnek szenvedni és tudatos önsorsrontók. Ha a többség így akarja, tőlem. Én viszont nem akarok a továbbiakban részese lenni ennek az őrült és fájdalmas színjátéknak!
Lehet mondani, hogy érthetetlen és ostobán költői voltam, de íróként ennyire futja.

Citoyen 2012.01.08. 01:10:15

Klassz írás. A következő a kibontás lehetne, a "hogyan tovább" címmel. :)

lokkoL 2012.01.08. 02:07:16

Én azt látom hogy az átlag magyar nem az a kretén, akiknek sokunk látni szokta magunkat ... az átlag magyar alapvetően pozitívan áll egymáshoz ... ott ahol sorba kell állni szépen sorba állunk, nem áttaposunk egymáson. Ha tehetjük segítünk egymásnak, nem gyűlöljük egymást, és nem is vagyunk egymás iránt érdektelenek ...
Ellenben ha olyan emberekkel van dolgunk akik fölöttünk állnak már sokkal rosszabb helyzet, dolgozik bennünk a zsigeri félelem, a cinkosság ... mert mind azt látjuk hogy azok az emberek akik irányítanak többnyire galád bűnözők, de dolgozik bennünk az a reális érzés, hogy mi magunk csak azért vagyunk valamennyire talpon, mert ezeknek a bűnözőknek valamennyire kegyeltjei cinkosai és egyben kiszolgáltatottjai vagyunk (minimálbéres bejelentés + zsebbe juttatások, a készpénz amiről nem akarjuk tudni, hogy hogyan állít elő a cég) ... látjuk hogy amit azok ott csinálnak az velejéig romlott, hogy a haszonlesők kasztja uralkodik és élősködik rajtunk, és csak azok a megbízható cinkosok kerülnek fel köreikbe, akik a boldogulásért hajlandó eladni a lelküket, és lesüllyedni az ő morális szintjükre: belefolyni a korrupciós hálózatba, társadalom elleni anyagi és morális károkozás védőhálójába, ami többnyire zavartalanul uralkodik és tenyészik rajtunk évtizedek óta ...
én azt látom hogy ez az rothadó elit nem belőlünk fejlődött ki, nem mi magunk vagyunk ilyenek, ez a magyar elit a történelem egyik torzszülöttje, ami a 20. század szopórolleréről pottyant a fejünkre, és burjádzott el rajtunk, míg mi mély apátiába süllyedtünk társadalmi kudarcaink hosszú sorozata során
az 1. VH elvesztése, Trianon, a Horthyi korszak, a Bécsi döntések, az újabb háború, a náci megszállás, a Vöröshadsereg megszállása, majd az ebből származó fél évszázadnyi politikai kényszerek, Rákosi, 1956, Kádár ... majd 89-től a vértelen rendszerváltás, amit már az első pillanatában elárulták azzal, hogy nem történt valódi elitváltás ...
egy nagy balesetből lábadozó betegként kell társadalmunkra tekinteni, ami a még csak most tanul meg újra a saját lábán járni ... és még nagyon bizonytalanok a lépésink ...
de én látom a gyógyulás jeleit: a régi elit látványosan hanyatlik, és valami új van születőben.

Bakaferi 2012.01.08. 05:00:26

Van néhány olyan fajsúlyos kérdés, amiben nagyon nem értek egyet, de az általános értékelést elfogadom (bár nem akkor, és nem ott voltam koleszos).
Tetszik a józan áttekintés és a higgadtság. Igen, ez a beszélgetés, vita nagyon hasznos lehetne. Tartok viszont attól, hogy a "kidolgozom...", "egyedül leszek..." (azaz az egyes szám első személyű fogalmazásnak) nem mindenhol túl jó az üzenete. Nem kellene egyedül lenni (már ha Őfelsége udvarából egyáltalán szóba áll Önnel valaki).
A magányos hősök esélytelenek, de én is bízom abban, hogy kialakul egy új politikai elit (aztán mire elhasználódik, már gyakorlattá válik a folyamatos utánpótlás... :))

Leslie Frank 2012.01.08. 07:06:17

@Sz.Zoltán: Egyetértek! Megoldást tényleg nem adtak. Többféle jó megoldás létezhet a nyugdíjrendszerre, egy feltétele van: ne maradjon megfelelő ellátási szint alatt senki. Ha ennek megfelel, tudom támogatni. Az általam vázolt álláspontot azért tartom alkalmasabbnak a többinél, mert az a sokszázezer ember is belefér, akiket feketén foglalkoztatnak, vagy évtizedeken át munkanélküliek, és az első, második, harmadik "pillért" csak azért ismerik, mert ott laknak a híd alatt. Ha az általad javasolt rendszer ezeket a problémákat megoldja, teljes mellszélességgel mellé állok. Most egyszerűbbnek látnám, ha az alapnyugdíjat az állam garantálná (alacsony, de elégséges szinten) a nyugdíj kiegészítés tekintetében pedig lehetőséget biztosítana a piac vagy a társadalom számára. De hangsúlyozom, bármilyen jó megoldást el tudok fogadni.

Sz.Zoltán 2012.01.08. 07:36:06

@Leslie Frank:
Pont ezt a hangvételt hiányolom a mai közéletből. Értelmesen megbeszélni dolgaink. Ha egyszer úgy alakul, lesz közös álláspontunk ez ügyben is.

venike 2012.01.08. 09:51:25

Nagyon visszatetsző a "helyesírási és mondattani guruk" kommentje,akik ezen az alapon kizárnák mások értelmes gondolatait és kioktatóan, személyeskedve hirdetik felsőbbrendűségüket. Milyen demokrácia az, amely ezen az alapon kizárja a magyar népesség többségét a közös gondolkodásból! Köztársasági elnökünkről, helyesírás tekintetében, más véleménnyel vagyok, neki egy egész - elvileg képzett - stáb áll a rendelkezésére, hogy gondolatait a magyar írásbeliség jelen szabályai szerint öntse formába. Ugyanakkor, ha emlékezetem nem csal, éppen ő volt az, aki a magyar nyelv védelmét harci zászlajára tűzte, amit én ugyan egyáltalán nem értek, egy ország többségi nyelvét tudomásom szerint értelmetlen forradalmi módon védeni (szittya magyarkodás, ha minősíthetem), legalábbis az általam ismert modern demokráciákban, de ha már megtette, használja ki a rendelkezésére álló erőforrásokat az igényesség kedvéért...A helyesírást az iskolában tanítják a nebulóknak és nem a demokrácia informális (jelen civil blogra utalnék)intézményeinek keretei között, maradjon is ott!

Pénzpedagógus · http://www.eznemjatek.com 2012.01.08. 10:41:52

Értelmes emberekkel mindig öröm vitázni is... A programot nagyon várom, nagyon kíváncsi vagyok rá - különösen azért, mert végre most olvastam valamit egy jobboldali érzelmű embertől, akit nem Mellár Tamásnak vagy Chikán Attilának hívnak, mégis reálisan méri fel a helyzetet.

Én el tudnék képzelni egy értelmes, olyan "Találjuk ki Magyarországot!" típusú vitát dr. Szegedi László és pl. Bokros Lajos, Bajnai Gordon között is. Nagyon kíváncsi lennék rá, mi sülne ki belőle.

Én ugyanis reménytelen és javíthatatlan optimistaként még most is abban hiszek, hogy attól, hogy valaki nem ugyanazon az ideológiai alapon áll, mint én, még lehetnek jó gondolatai. És ha sikerül megegyeznünk, akkor annak sokkal nagyobb elfogadottsága, támogatottsága lesz, mintha csak egymagam tennék isteni kinyilatkoztatást. Úgyhogy ebben, asszem, rokonlelkek vagyunk dr. Szegedi Lászlóval.

hulyeinformatikus 2012.01.08. 12:29:02

Hosszú és unalmas, ezért csak egy dolgon akadt meg a figyelmem:

"~ 415000. A más beruházásokhoz nyújtott kedvezményeket figyelembe véve kb. ennyi új munkahelyet lehet teremteni 500 milliárd Ft-al, ha azt nem MOL részvények vásárlására fordítja valaki. Ezért volt alapvetően hibás a részvényvásárlás (s nem az árfolyamváltozás (tegyük hozzá forint árfolyam) változás miatt). Mennyi új munkahely jött létre ebből a pénzből, talán kettő (egy-egy igazgató tanácsi és felügyelőbizottsági hely)?"

Ez egy éven keresztül bruttó 100.401 Ft-ot jelent, ami havi nettó 65.000 Ft.
Mit akarsz csinálni 400.000 közmunkással?

judyinhu 2012.01.08. 12:49:09

"Success has killed more people than bullets." ~Texas Guinan
A siker több embert ölt már meg, mint a fegyverek. Attól tartok, hogy ez közel állhat az igazsághoz. A siker állandó önkontroll és egészséges kétkedés nélkül NAGYON veszélyes dolog lehet, ezért kellene a normális , a totális hatalmat kontrolláló tényezőket megtartani.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.01.08. 13:05:43

Gondolom, Viktor egy volt koleszos társának levelét olvasva - aki ráadásul odabiggyesztette a Dr-t is, hogy tudjuk, kiről van szó - nagyon elgondolkozott és megfontolja az olvasottakat.

integrans 2012.01.08. 13:26:20

www.facebook.com/note.php?note_id=10150648987290022

Mit nem hallott meg Orbán Viktor? • A felemelkedés hajnala
Asi Mindasi, 2011. június 20., 9:03

A még hiányzó láncszem: a digitális közpénzügyi rendszer! Avagy, hogyan és miként állhat talpra pénzügyileg az ország.

Egyértelmű, hogy a monetáris keretfeltételek elsőkénti megváltoztatásra van szükség ahhoz, hogy a hatékony Magyarország újjáalkotása megkezdődhessen.

Dióhéjban: ez a tanulmány az összesértek fedezetű, társadalmi tőke újrahasznosító digitális közpénzrendszer „előszóját” vetíti előre. Mely korunknak megfelelően, a digitális pénzhelyettesítő eszközökkel, valóban és folyamatosan „ön” re-finanszírozhatja igen hatékonyan a társadalmi fejlődést. Amellett, hogy kiegyenlíti a jelenlegi megörökölt fatális és spekulációs anomáliákat. Ráadásként jóval kevesebb energia ráfordítással, mint ma még. Valamint átláthatóvá és pontosan tervezhetővé teszi a közkiadásokat.-

verhold 2012.01.08. 13:36:40

@iniesta: nagyjából és egészében véve, teljesen egyetértek a leírtakkal.... nagyon nagy kár, hogy a magyarokban már rég nincs meg az a kurázsi, mint 150 évvel ezelőtt, hanem bólogató birkák módjára vakon tűrnek mindent, amit az ügyes szófosó hatalmonlévők kitalálnak "országvezetés" címén.... :S

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.01.08. 13:55:11

@lokkoL: Okosat írtál. Tényleg így van. A rák betegséghez hasonlítható a "politikai elitünk", ami teljesen átszőtte a magyar társadalmat a piszkos módszereivel. Kár, hogy nincs elég ember a "betegség" felszámolásához.

spider62 2012.01.08. 19:40:45

Én csak most hallottam erről a levélről és először csak kíváncsian kezdtem olvasni. De egy idő után egyre figyelmesebben és tökéletesen egyetértek a leírtakkal. Én még annyit megkérdeztem volna Orbán Viktortól, hogy az általa régen nem szívelt de ma köztársasági elnökünkre miért van szükség ha mint Köztársaság már nem létezünk. Ez is csak egy bújtatott állás az állam pénzén? Ráadásul már fegyveres őrséggel védeti magát. Talán van félni valója? Az eddigi köztársasági elnököknek miért nem volt?

CyranodeBergerac 2012.01.08. 21:22:16

@hulyeinformatikus: A munkahelyteremtés nem azonos azzal, hogy a munkahelyteremtésre (beruházásra) fordítható pénzösszeget egyszerűen kifizetjük bérként. A számológépet tudod használni, az agyadat úgy látszik nem. :)

kissmezes · http://www.jo-kiss/com 2012.01.08. 23:33:01

Kedves Dr Szegedi László - nak, és valamennyi levél helyeslőnek!
A levél elolvasása közben olyan érzésem támadt, mintha én lennék Orbán Viktor Miniszterelnök. Hátra-hátra tekintgettem, hogy mikor szúr hátba az a régi "Jó" iskolatársam, "barátom." A barátokra általában az a jellemző,- ha egyáltalán segíteni akar neki,- hogy személyesen mondja meg neki a lett, vagy vélt sérelmét. Az a nagy "segítőkészség" ami a levélből kitünt, a végén összegződött. Mégpedig a hazaárulózásban. A nagy tájékozottságban a levélíró "elfelejtette?" azt a tényt megemlíteni, hogy az elmúlt MSZP-vezetés mit hagyott erre a kormányra. Milyen adósság-csapdába kényszerítette az MSZP korábbi vezetése ezt a Magyar Népet. Nem csak az országot, az egyes hitelcsapdába vergődő embereket, akik sok esetben az önkéntes halált választják, családokat dúlnak szét. Dr Szegedi! Ha ilyen gazdasági fejtegetésbe fog, illik ám ezeket is megemlíteni! Az tűnik ki, különösen a levél végén, mintha a Szegedi név csak a "művész" nevet jelentené. Az igazi név inkább: Ellenség, Hátba támadó Gyilkos! Hazaárulók szószólója, akik Brüsszelbe mennek júdáskodni, de nem az ország haladásának érdekében, csupán azért, mert Orbán, és a Fidesz politikája - amit nagyon kevesen értenek,- nem teszi lehetővé azt a játékot(közpénz herdálást)amit korábban műveltek. HAJRÁ MAGYARORSZÁG! HAJRÁ FIDESZ!

gondoran 2012.01.08. 23:46:17

Miért késik a folytatás? Régen olvastam ilyen józan, higgadt elemzést. Néhány dolgot másképpen látok, de értem a világos logikus okfejtést. És látom az elkötelezettséget, a felelősségérzetet,de szerencsére nem látom mögötte azt a gőgös küldetéstudatot, ami ma sugárzik a kormányból.

gondoran 2012.01.08. 23:56:21

@kissmezes: Már nagyon "hiányzott" innen ez a hang. Amelyik nem érvel, nem indokol, csak kinyilatkoztat. Ez az önálló gondolkodás-mentes, de küldetéstudattal rendelkező hang.Szívesebben hallanék érvet amellett, hogy miért volt gazdaságilag jó döntés a MOL visszavásárlása? Vagy, hogy miért volt érdemes elkölteni 3000 milliárd forintot az államadósság csökkentésére, ami most kicsit több, mint volt 2010-ben?

gondoran 2012.01.09. 00:05:15

@kissmezes: És még valami: az hogy az előző kormány mit hagyott maga után, legfeljebb azt indokolhatja, hogy sokat kell javítani, de azt nem, hogy szakmailag rossz döntések szülessenek. Sem a demokráciát, sem a gazdaságot illetően.

olajos 2012.01.09. 07:08:39

Laci bácsi! Majd tessék már meggyőzni a pénzközpontok tulajdonosait, vagyis Viktor bácsi főnökeit is. Meg majd tessék már vitába szállni azokkal a bácsikkal is akik ténylegesen irányítják az ország és a világ sorsát, mert szerintem rossz helyen tetszik kopogtatni.
Viktor kis falat Önnek!

hulyeinformatikus 2012.01.09. 08:37:52

@CyranodeBergerac: Ne rébuszokba. Vezesd le kérlek (bár, ezt a posztolónak kellene megtennie), hogy lesz fél millió rentábilis munkahely 500 milliárdból.

fludd 2012.01.09. 10:27:43

@ds3: "az a 2/3 csak a megszerzett mandátumok aránya. A támogatottság csupán 52,7% volt 2010-ben is. Erre vonatkozik, hogy a 2/3 sohasem létezett."

Akkor ezek szerint gyurcsányéknak se volt meg soha az 50%-os támogatása... mszp-szdesz többség valójában sosem létezett az elmúlt 10 évben... Mégis ők hozták a törvényeket...

fludd 2012.01.09. 10:39:48

@Leslie Frank:
Az MSzP ellen több, mint 2/3 szavazat volt, hiszen a jobbik és az LMP szavazók se támogatták a maszopot. :))
De azt se értem, hogy miért ne lehetne politizálnom, főleg, hogy nem a politikai jelenségeket kommentáltam, hanem a választási eredményeket. :)

Csaknézek... · www.Nem Gábrielnek való vidék, térítő-hanta STOP! 2012.01.09. 13:55:18

Tisztelt dr. Szegedi László!

Hadd emeljek kalapot Ön előtt!
Köszönöm az írását, jólesett végigolvasni.

Nagyon hiányzik a mai közbeszédből az ilyen tiszta, érvelő, felelősséget tükröző, mindenfajta pökhendi arroganciát, kinyilatkoztatást és felsőbbrendűségi tudatot nélkülöző Hang!

Ha kérhetem: folytassa!

Gargoil 2012.01.09. 14:44:14

Végre valaki a konstruktivitás szellemében proaktívan áll hozzá a jelen helyzethez. Jó lenne, ha befejznék "odafent" az ovodás egymásra mutogatást és elkezdenének kitalálni valamit.
Sok sikert kívánok a Doktor Úrnak ennek indukálásához.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.01.09. 17:56:46

Egy másik blogon olvastam egy okos észrevételt, miszerint a mindenkori kormányok, a politikai elit úgy tekint az egész országra, akárha egy vállalat lenne, vagy inkább a személyes magánvállalkozása. Itt már régen a "pénz beszél". Nem véletlenül volt olyan lekezelő Gy.F. is a tüntetésekkel kapcsolatban az öszödi beszédében: "Majd megunják és hazamennek." Ez a pökhendi magabiztosság jellemzi a fideszt is, minden le van zsírozva, pénzek szétosztva, a karhatalom is a zsebben, sőt, külön terrorelhárító központ is van, mint ha annyira jellemző lenne a magyarokra, ránk a lázadás vagy a durvább cselekmények. Ezért nincs hatása a tüntetéseknek, amik olyanok mint a kutya ugatása. "Pénz beszél, kutya ugat." Ez van. Arra pedig hiába várunk, hogy független szakemberek hatni tudnak a kormányra. Esélytelen. Tudom, hogy a letargiám kellemetlen, de tényekkel szemben mit is tehetnék kisemberként? Nekem semmiféle befolyásom nincs és nem is lesz. Persze ettől még nem ment el az életkedvem, csak beláttam, hogy esztelenség politikával foglalkoznom. Miért is ostromoljak olyan várat, amit nem tudok bevenni? Vannak sokkal kívánatosabb és elérhetőbb céljaim. Szerencsére van élet hazánkon túl is. És értelmes élet! :-D

Rodeo36 2012.01.09. 20:05:05

tisztelt Szegedi László, a cikk kimerítő, már kezdek visszamerülni, de alapvetően téves: a Kedves Vezető sohasem volt egy ember, sem vezető sem értékes ember és amit elgagyogott a sírrablás kapcsán, agnoszkálta a csontokat, elemezte a helyzetet és hamis történelemképet állított fel és azóta is hamisít, egy fantázia világban él és a nép fizeti nagyon drágán ezt az ócska cirkuszt ahol a nép a bohóc és a kedves vezető a Cipolla már csak egy Márió hiányzik, de nagyon egy hatalmi tébolyban szenvedő paranoiás őrültet politikusnak tenni az bűn és öngyilkosság most ez van...ezt tedd ki az ablakba és mutogasd

Phuongferi 2012.01.09. 22:10:37

T.Dr. Szegedi László!
Ha lehet, írjon tovább!

Dávid Laci 2012.01.10. 02:36:55

Tisztelt Orbán Viktor miniszterelnökúr!

Kérem, olvassa el írásom a demokrácia fejlesztéséről, annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ilyen helyzet Magyarországon, ahol kétségbe vonják a Fidesz demokratikusságát. Szerintem, a demokráciát kellene oly módon fejleszteni, hogy ne tudjanak visszaélni a politikusok a hamis ígéreteikkel. Ha számítógépen tartanák nyilván mindenki szavazatát, és a választások között is vissza lehetne vonni azokat, a politikusok nem tehetnének hazug ígéreteket. Ha ön most bevezetné ezt a rendszert, mindig látná milyen támogatottsággal rendelkezik kormánya a választópolgárok körében. Amennyiben eltökélné magát, a demokrácia ilyen irányú fejlesztése érdekében, segítek önnek a törvény illetve a program megírásának specifikálásában.

Üdvözlettel

Dávid László
Tervezőmérnök

Sarud 2012.01.10. 17:42:34

Nem lesz béke az "olajfák hegyén" amig
ördögűzés folyik Magyarországon. És ha nincs ördög, hát valakire ráfogjuk. Mi mindig utálunk valakit és azt el akarjuk pusztitani. Igaz magyarok csak mi vagyunk és aki másként gondolkodik, az idegenszivű, akit száműzni kell. Ha lenne halálbüntetés, halált kiáltanánk mindenkire, aki nincs velünk.
Kádár legalább azt vallotta, hogy " aki nincs ellenünk, az velünk van".
A demokrácia egyik alaptétele a gondolatok és a véleménynyilvánitás szabadsága. De hát hol van ma Magyarországon olyan réteg, egyház, párt, amelyik hagyja hogy a vele nem egyetértők is kifejthessék véleményüket?
Én nem tiltanék be egyetlen pártot sem.A fasiszta pártot sem. Én nem tiltanám meg, hogy valaki elmondja, unalmas már népirtással megvádolni 70 év után azokat,akik kortársai voltak egy
kornak, amelyben tényleg volt népirtás, és kártéritést követelni az unokáktól.
Milyen alapon tiltják meg, hogy dicsérjem azt a kort amiben én jól éreztem magam, mert szép fiatalságot, biztos megélhetést, létbiztonságot biztositott nekem. Pedig vallásos családban nőttem fel és nem volt senki a PÁRT-nak tagja.A helyi pap az iskolában, az osztályteremben tartotta meg a hittan órát. Aki nem érezte jól magát benne, az ne dicsérje, vagy akár szidhatja is, de a vérbosszúnak nincs értelme. Annak csak vesztese lehet, de az ország az biztos vesztese.
Nincs az a párt, nics az a kormány, amelyik ne akarna jót az országnak. És nem is volt. A diktátorok sem akartak rosszat,legalább a saját népüknek nem, és most sem akarnak, csak nem hallgatnak meg másokat, sőt megtiltják
az ellenkező véleményt hirdetni.
Egyetlen tiltást fogadok el egy demokráciában, az uszitás tiltását más világnézetű, felekezetű, meggyőződésű, más népcsoporthoz, párthoz tartozó, egyáltalán más nézetet valló emberekkel szemben. A vélemények kifejtését viszont nem tartom uszitásnak.
Nem vagyok hivő ember, de az egyház sok tanitását bölcsnek tartom, még akkor is ha elsőként az egyház nem tartja be. Ilyen tanitás,hogy "bocsásd me a mi vétkeinket,miképpen mi is megbocsájtunk az ellenünk vétkezőknek".
Valószinüleg pogány az egész világ, mert ezt krisztusi parancsolatot senki nem érti.vagy ha ért is , nem tartja maga számára fontosnak. A keresztények sem.

Leslie Frank 2012.01.10. 18:26:26

@fludd: A "ne politizálj", teljes alakja: "Józsi! Ne politizálj!" - egy régi kabarészám egyik emlékezetes poénja. Én is poénnak szántam, máskor jobban vigyázok!
Azért az MSZP ellen, mert a választáskor ők voltak kormányon. Az LMP-re, és a JOBBIK-ra jellemzően nem a korábbi MSZP szavazók voksoltak.Azokról van szó, akik pártpreferenciája nem stabil. De ennek ma már nincs jelentősége. Hogyan búcsúzzak, mert nem szeretnélek még egyszer megbántani?

lokkoL 2012.01.11. 12:14:57

@Gamma Leonis: egyedül valóban nem lehet megnyerni semmilyen csatát ... de egy olyan komplex gondolat, ami képes összehozni a tömegeket, és pozitív változásokat hozni magával, az csak lassan érik meg a nemzet kollektív tudatában ...
hogy mi zajlik ebben kollektív tudatban az megfelelő szemmel nézve nyitott könyvként olvasható internet mindenféle zegzugában, és én az utóbbi 1 évben azt látom, hogy gyökeret vert, csírázni kezdett, és napról napra erősödik a gondolat nemzetünk fejében, amiből egy új és jobb Magyarország születhet.

a gondolat ismérvei:

a nemzet pártoldaltól független egység
akik árokásással bomlasztják ezt az egységet, azokat el kell távolítani

nincs jó és rossz oldal, közös érdekek és problémák vannak, amikről lehet részeiben és egészben is többféle képen gondolkodni

a demokratikus kontroll fontossága, a szólásszabadság védelme, átlátható és ellenőrizhető hatalmi struktúra iránti igény (ahol nem lehet a hatalom üzelmeit 80 évekre titkosítani)

egy új alulról szervezett elit iránti igény + a régi hatalom bűneinek elszámoltatása

gazdasági és jogi konszolidáció, hogy ne a végtelen csalások sorozta legyen a meghatározó gazdasági tevékenységünk ...

szembenézés önmagunkkal

dundijégó 2012.01.11. 19:13:38

Remek cikk. Engem egy dolog, ami nagyon megdöbbentett ( nem vagyok közgazdász - nem is érdekel olyan mélységekig a téma ) 135000 embernek magasabb a bruttója, mint 400.000. FT ??!!! Ez jó szám??? Számomra hihetetlen ... :-)

ajjaj99 2012.01.13. 16:22:27

Nem rossz írás. Csak az írója felejtse el orbánt. Akit ő ismert az már nem létezik, 1994-től nem létezik. Még 1998-ban reménykedtem, hogy normálisan fog kormányozni, de a pökhendiségük, kivagyiságuk már akkor is taszított. És már akkor is hazudott (megfigyelési ügy)! Ebben a vonatkozásban sokat romlott azóta.

jövőkép46 2012.01.17. 01:35:38

@fludd:
Hát az fix, hogy sokat dolgozott érte , az Astoriánál meg a Kossuth téren, meg a kokárdával ,meg a Parlament szabotálásával, meg a ..., meg az ország megosztásán a demagóg dumájával. Rajta kívül senki nem tudott ekkora negatív hatást gyakorolni az országra. Az én szememben a lehető legnegatívabb személy, akiről csak tudok. Mert abban is biztos vagyok, hogy itt tudatosan felépített hatalomgyakorlási koncepció valósul meg a Bonsai Duce keze nyomán.

jövőkép46 2012.01.17. 02:10:20

@lokkoL:
Helló, gyere vissza a fellegekből ! Ez a nemzet, a maga kollektív tudatállapotában - legalábbis a szavazáson megjelentek - 53 %-os arányában megválasztotta ezeket, amiből a választási törvény sandaságai nyomán 2/3 többség lett. A nemzet tudatállapota a médiatörvény áldásos hatásainak következtében nem nagyon fog javulni. Jószerével a néhány talpon maradt tisztességes lapra és azok online kiadására, meg az ATV-re marad az értelmes tájékoztatás és így nagy súly helyeződik az internetre. Ez a szerencse , de egyben felelősség a megszólalókra nézve. Ez a blog számomra hiteles és továbbítható az ismerőseim felé, eddig. Remélem nem lesznek olyan megnyilvánulások, amik taszítóak lennének számukra.

fludd 2012.01.17. 09:39:53

Ha neked a jövőképed 46-os, akkor teljesen értem, hogy miért írsz ilyeneket. Bár én nem szeretném azt a 46-os jövőképet a későbbi kékcédulás válsaztásásokkal és ami utána jött...

"Rajta kívül senki nem tudott ekkora negatív hatást gyakorolni az országra."

Konkrétan az elvtársaid az ötvenes években, majd 56 után igen negatív hatást gyakoroltak az országra... Vagy a "trükkön százai" az Brüsszelbe küldött hamis költségvetési adatok és a giga adósság, amit a nagyon szakértő posztkomcsi kormányok halmoztak föl szintén nem túl pozitív.

A gondolkodás és tisztánlátás soha sem volt erősségetek, kicsi komcsi.

fludd 2012.01.17. 09:40:29

@jövőkép46: Ha neked a jövőképed 46-os, akkor teljesen értem, hogy miért írsz ilyeneket. Bár én nem szeretném azt a 46-os jövőképet a későbbi kékcédulás válsaztásásokkal és ami utána jött...

"Rajta kívül senki nem tudott ekkora negatív hatást gyakorolni az országra."

Konkrétan az elvtársaid az ötvenes években, majd 56 után igen negatív hatást gyakoroltak az országra... Vagy a "trükkön százai" az Brüsszelbe küldött hamis költségvetési adatok és a giga adósság, amit a nagyon szakértő posztkomcsi kormányok halmoztak föl szintén nem túl pozitív.

A gondolkodás és tisztánlátás soha sem volt erősségetek, kicsi komcsi.

lokkoL 2012.01.17. 09:49:56

@jövőkép46: az az 53% majdnem két éve volt ... sokminden változott azóta a közhangulatban.
ha eddig ez neked nem volt nyilvánvaló, akkor nézz majd ki márc 15-én az ablakon.

T-101 2012.01.17. 17:57:33

Tisztelt Dr. Szegedi László!

Baloldaliként - ha jelent még egyáltalán valamit ez a jelző a mai összezavarodott világban - azt kell mondanom, hogy az egyébként szívmelengető írása - melynek néhány állításával azért nem tudok azonosulni - sajnos erősen megkésett.

Miért van az, hogy bennem, sok barátomban és volt munkatársamban már az előző Orbán kormány működése alatt megfogalmazódott, hogy Viktor nem demokrata? Hogy ha egyszer erős parlamenti többséget kap, meg fog mutatkozni valódi, ellentmondást, kritikát nem tűrő, diktátorokat idéző énje? Szavai számomra azt árulják el, ezt Ön is érzékelte. Kérdem: jelezte ezt AKKOR Viktornak egy-egy baráti beszélgetésük során?

Ha nem: "bűnösök közt cinkos aki néma".
Ha igen: nos, akkor az Ön hatása (volt) barátjára eléggé soványka.

Kritikai megjegyzésemtől függetlenül kívánok Önnek sok sikert megkezdett útján!

Szúrófény 2013.05.01. 17:06:01

@Sophia77:
Berzeviczy iskolái vannak, De mit is mondott? A politikailag függőségben lévő nemzetek erőteljes kivitele nem fejlett gazdaságukból, hanem kizsákmányolásukból fakad. Roppant tömege megy a pénznek keresztül Magyarországon, de nem marad itt, hanem az osztrák tartományok felé folyik el, és különösen Bécsben halmozódik fel… Ennél fogva kettős baj sújtja Magyarországot: a látszólagos gazdagság tünete, s a kimerült szegénység nyomasztja, mivel az ország elveszti pénzeit és a hevesebb keringésű átmeneti forgalom hatása azt még jobban szegényítvén, a politikai halál válsága felé siet. Amennyire gazdagítják a nemzeteket az ipar és kereskedelem, úgy viszont az ipar és a kereskedelem sem virágozhat ott, ahol a nép a legalsóbb és legnagyobb részét, a nemzet alapját a nyomor sanyargatja. Ennek a legnépesebb osztálynak fogyasztása által ingereltetik a belföldi termékek előállítása. Ez ad életet a belföldi iparnak és forgalomnak, ami azután a külkereskedelem bővebb folyásában is érvényesül. Ahol a szűkös állapotok által lenyomva úgyszólván nem létezik a gazdaság, ott a fogyasztás és a forgalom alapjának ingadozása folytán az arra fektetett ipar, kereskedelem és a közjólét is csak tengődik. A jövedelmi felesleg sem fordítható egészen az adózás céljaira, mert sorsának javítására mindenki törekszik, s öregsége, betegsége és baleset beálltának esetére, továbbá, hogy gyerekeinek valamit hagyhasson, valamely takarítmányt meg akarna takarítani. Másként magán vagy közgyarapodás nem is lehetséges, különösen nem akkor, ha az iparosodásnak ez az egyetlen ingere elvétetik tőle. Az adózó, ezen helyzetének nyomása alatt az állam minden működése bizonytalanná, nehézzé és akadályozottá válik. A köz és magán gyarapodás lehetetlen lesz, az adófizetés pang, hátralékok keletkeznek, lanyhul a szorgalom és felszaporodik a nyomor. (Berzeviczy Gergely: Magyarország kereskedeleméről és iparáról. Első megjelenés: 1796.

salamander 2016.11.21. 20:48:32

Nem értek egyet nagyon sokmindenben a Fidesszel. Az MSZP egyenesen rüheltem. Ez a rendszer, ami mára kialakult a gyurcsányista szerencsétlenkedés és korrupció eredménye. Azért lehetünk joggal elit ellenesek, mert az egyetlen réteg az, akit nem kötnek a törvények és az pedig a politikai elit. Még soha nem sikerült senkit "tetten érni" a bűnözöző politikusok közül, pedig az orrunk előtt teszik azt amit tesznek. A meghosszabbított karjainkat jelentő hatóságok pedig nem juttatják érvényre büntetőigényünket.
Ha szóba kerülnek a bűncselekmények, akkor az egész garnitúra egyként ismételgeti "majd a választó polgárok megbüntetik őket" vagyis jól le lesznek szavazva. De tudják, hogy ez az elit engedélye nem tud megtörténni. Vagyis ms nem a jog uralma van (rule of law), hanem a korrupt elit uralmát hoztuk össze...
süti beállítások módosítása